PERSONENWAGEN SCAHDEHERSTEL 

Schademelding

De receptionist(e) neemt alle benodigde informatie met u door, zoals uw NAW-gegevens, voertuiggegevens en scahdegegevens. Tevens wordt een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Daarna melden wij de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen wij indien nodig een expert. Er wordt een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie. Ook nemen wij t.a.v. de verzekeringsmaatschappij de financiële afhandeling van u over. U dient hiervoor alleen een akte van sessie te ondertekenen. 

Expertise

In ons computersysteem worden alle gegevens van uw auto opgeslagen. Onze scahdemanager bepaalt de schadeomvang en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto's worden aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. De schade wordt vastgelegd in een audatex-schaderapport. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichtene werkzaamheden. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt. 

Demontage

De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of groene originele onderdelen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden opgeslagen in een speciale ruimte en de beschadigde delen worden milieuverantwoord afgevoerd. 

Plaatwerkerij

Hier wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht, zonodig met hydraulische trekapparatuur op een richtbank. Bepaalde nieuwe soorten staal zoals Borion en HSS mogen niet zomaar vervangen worden, wij beschikken over de fabrieksgegevens die aangeven waar en hoe e vervangen dienen te worden. 

Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur, de lasapparatuur die wij in huis hebben voldoen aan de eisen van Eurogarant label. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens. 

Voorbewerking

Op de moderne voorbewerkafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen strak gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op deze speciale afdeling uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren. 

Spuiterij

In de geheel stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten. De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt. In de hypermoderne spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de originele kleur op uw auto te spuiten. (zie Color for Life garantie).

Montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto's. De auto wordt na montage weer gecontroleerd. Zo wordt de wielophanging met computergestuurde apparatuur uitgelijnd. Na de strenge eindcontrole heeft u vier jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over. 

Na de algehele controle en alle vloeistoffen weer op peil zijn, wordt u auto keurig gewassen en uitgezogen voordat deze in nieuwstaat aan u afgeleverd wordt!

Problemen of onderhoud aan uw auto, bel 072-5057515 Of maak een afspraak